zondag 3 oktober 2010

Dag 29: heerlijk veel vlinders

Alhoewel oktober niet echt een maand is om vlinders te zien was vandaag daarop een uitzondering, wat een heerlijk weer! Het begon al met 3 dagpauwogen in mijn tuin, en een paar koolwitjes. 's Middags ben ik naar een mooi plekje in de uiterwaarden gefietst, eigenlijk voor de lepelaars. Ik zag 1 lepelaar van zo ver dat het niet lukte om 'm te fotograferen maar vlinders... ongelooflijk veel. Dus maar snel invullen op Telmee, waar ook nog het egeltje van gisterenavond een vermelding moest krijgen (je kunt op deze site je waarnemingen doorgeven).
Dus nieuwe foto's van Icarusblauwtje (mannetje en vrouwtje), geaderd witje en een heleboel koolwitjes. Dit Icarusblauwtje vind ik extra leuk omdat ik ook een icarusblauwtje heb gehaakt (voor ik de eenvoudige vorm geleerd had).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten