donderdag 24 maart 2011

Dag 114: de eerste vlinders!

Vandaag was het heerlijk weer en heb ik vlinders gezien. Eeerst een koolwitje op de fiets (nou ja, ik zat natuurlijk op de fiets) en daarna bij de bloeiende Prunus van de overburen een Gehakkelde Aurelia. Snel mijn fototoestel gepakt en het lukte zowaar om er een foto van te maken en... ook nog eentje toen de vlinder wegvloog. Het is antuurlijk van ver, dus niet zo scherp maar voor de tweede vlinder van het jaar voor mij in ieder geval bijzonder. Ik zag bij de informatie op telmee dat er al meer gezien zijn (meer bijzonderheden hier)

1 opmerking:

  1. Hallo Adrienne

    Ja schitterend he als je voor het eerst in het voorjaar weer vlinders ziet! Wat een interessante berichten lees ik op jouw site, de berichten van vorig jaar heb ik ook bekeken. Die foto van de dagpauwoog vind ik erg mooi en zo dichtbij!

    Binnenkort zal ik deze website toevoegen aan mijn links. Regelmatig ga ik op je blog kijken voor nieuwe berichten en foto's.

    Binnenkort ga ik een bloemenveldje opzoeken. Lekker bezig houden met vlinderfotografie. Een keer op pad naar een natuurgebied. Vlindergids mee. Ontzettend leuk.

    Groetjes van Nancy

    BeantwoordenVerwijderen